Mahakavi Subrahmanya Bharathiyar was a visionary – his thoughts were very high, noble, stoked freedom fire.
Surya Bhagwan, the radiant Hindu Sun God, embodies life, strength, and cosmic order. Worshipped since Vedic times, he appears daily as a visible divine presence nourishing the world. Revered in sacred texts, Surya is reverred in temples like Konark and Modhera, and rituals like Surya Namaskar inspiring millions. Major festivals Makar Sankranti, Pongal, and Chath Puja honour him.
சாதாரண கவிஞர்கள் பெண்ணை, பெண்மணிகளின் முகத்தை, நிலவோடு ஒப்பிட்டு பாட்டெழுதி வாழ்வார்கள். சுப்ரம்மண்ய பாரதியார் மஹாகவி - அவர் நிலவை முகம் காட்ட சொல்லவில்லை சூரியனை நோக்கி இறைஞ்சும் கவிமனம் அவருடையது. ‘காலை வேளையில், கடற்கரையில், சூரியன் மேகங்களால் மூடப்பட்டிருக்க, முகம் காட்டும்படி அவனை வேண்டிப் பாடிய பாடல்கள் இவை’ என்று ஒரு சம்பிரதாயமான குறிப்பு ‘பாரதியார் கவிதைகள்’ நூலில் கொடுக்கப் பட்டுள்ளது. இது மிக மேலோட்டமான ஒரு குறிப்பு. மற்றபடி அப்பாடலில் வேதாந்தக் கருத்துகள் அழகுற அமைந்து வருவது நன்கு வாசித்தால் புரியும்.
உண்மையில் சூரியனை முகம் காட்ட இறைஞ்சும் அந்தக் கம்பீரமான குரல் மிகவும் புராதனமானது. வேத ரிஷியின் குரல் அது. அதன் நீண்டகால ஒத்திசைவு அதிர்வுகளில் ஒன்றே பாரதியின் கவிதை. இதை உணர்த்துவது போலவே அந்தப் பாடல் “சுருதியின் கண் முனிவரும்” என்று தொடங்குகிறது.
மகாகவி பாரதியார் சூரியனைப் போற்றி பல பாடல்களை இயற்றியுள்ளார், குறிப்பாக "சூரிய தரிசனம்" என்ற தலைப்பில் 3 பாடல்கள் அமைந்துள்ளன. இதில் சூரியனின் பெருமையை, வேத கால ரிஷிகளின் குரலாக, பிரபஞ்சத்தின் முதல் பொருளாகப் போற்றிப் பாடுகிறார், மேலும் காயத்ரி மந்திரத்தையும் தமிழில் மொழிபெயர்த்துள்ளார், சூரியனை வணங்கிப் போற்றும் அவரது பாடல்கள் அவரது ஆன்மிக நம்பிக்கையையும், இயற்கையின் சக்தியின் மீதான பக்தியையும் காட்டுகின்றன. பாரதியாரின் பாடல்கள் வெறும் இயற்கையைப் போற்றுவதோடு நின்றுவிடாமல், சூரியனை பிரபஞ்சத்தின் முதல் சக்தி, ஒளி, மற்றும் ஜீவன்களின் ஆதாரம் எனப் போற்றி, அதன் மூலமாக இறைவனையும், பிரபஞ்சத்தின் ரகசியத்தையும் உணர்த்துகின்றன.
சுருதியின்கண் முனிவரும் பின்னே
தூமொழிப் புலவோர் பலர் தாமும்
பெரிது நின்றன் பெருமை யென்றேத்தும்
பெற்றி கண்டு உனை வாழ்த்திட வந்தேன்:
பரிதியே பொருள் யாவிற்கும் முதலே,
பானுவே, பொன்செய் பேரொளித் திரளே,
கருதி நின்னை வணங்கிட வந்தேன்;
கதிர்கொள் வாண்முகம் காட்டுதி சற்றே.
The seers of the Vedas and the poets
Of pure and unsullied utterances,
Conscious of your great glory, have hailed you.
This witnessing, I have come to bless you.
O sun, First of all beings! O Surya!
Auric orb great of effulgent splendour!
I have come to offer my adorations;
Pray, reveal to me your bright-rayed visage.
(சுருதி – வேதம்; தூமொழி – தூய மொழி; பெற்றி – தன்மை; பரிதி, பானு – சூரியனின் திருப்பெயர்கள்; வாண்முகம் – ஒளியுடைய முகம்)
In Hinduism, Surya is the primary solar deity, depicted riding a chariot drawn by seven horses representing the days of the week and colors of light. He is considered the source of life and cosmic dynamics.
In Ancient Egypt
- Ra is the god of the sun and creator of the world
and other deities. He travels across the sky in a solar barque by day and
through the underworld at night, battling chaos. In Ancient Greece, the personification of the Sun, Helios is a Titan who drove a four-horse chariot across
the sky daily. He is an all-seeing witness to events on Earth and was primarily
worshipped on the island of Rhodes. In ancient Rome, the Roman equivalent of Helios, later
developed into Sol Invictus ("the Unconquered Sun"). His festival was
celebrated on December 25th, a date later adopted by Christians for Christmas. Amaterasu Shinto (Japan) – is the Sun goddess and
one of the central deities in Shinto belief. The Japanese Imperial family is
traditionally believed to be descended from her. In Mesopotamia, Utu in Sumerian mythology,
Shamash is the god of the sun and
justice, believed to see everything on Earth during his daily journey. For Aztecs, the God of the Sun and war- Huitzilopochtli,
who required daily offerings (including
human sacrifices in mythology) to ensure he would traverse the sky and not be
defeated by the night.
Here is
a picture of Mahakavi Bharathiyar statue in Marina beach opposite to PWD in
Kamarajar Salai (Beach Road) with Sun honouring him.
Regards – S Sampathkumar
12.12.2o25

No comments:
Post a Comment